[Docscaliu-info]Re: Com enviar mail per SMTP amb script ???

Jordi Muns jmb a iname.com
dim jun 5 23:04:06 CEST 2001

At 15.20 3/6/2001 +0000, heu escrit:

>#!/usr/bin/perl -w
>$from='posa a el_from_aqui.net';

Moltes gràcies a tots per solucionar-me el problema dels mails des de la
línia de comandes. Ja he aplicat la solució "fàcil" d'en Carles de generar
el fitxer i enviar-lo amb el NETCAT [nc] contra el servidor SMTP fent
pauses d'un segon. Així pots fer automàticament allò que faríem "a pèl" amb
un telnet al port 25.

En el meu cas, necessitava que quan un script bash se n'adonés que ha
desaparegut el contingut d'un directori muntat per samba [NT penjat,
pantalla blava...], o una altra màquina [SGI] no és accessible a través de
la xarxa ens avisés de seguida per Mail, perquè sinó es poden perdre dades.

He generat el patró de Mail, en 2 trossos, per a afegir-hi entremig els
missatges d'error, i quan hi ha l'alarma, s'envia el fitxer "empalmat" amb
l'NC. I va de conya !!!

Realment, com diuen el de Debian, el NetCat és una "TCP/IP swiss army
knife"... No el coneixia i és una passada. Més endavant, potser m'atreviré
amb el Perl... Si mai l'arribo a entendre, el faré servir, de debò  :)))
Me n'heu fet agafar ganes !!!

I del PINE, és una llàstima això que no s'empassi el Ctrl-X des de la línia
de comandes, perquè seria una cosa molt útil.

Salutacions a tots,

Jordi

  Jordi Muns			    jmb a iname.com

  Top Level Domain for Catalonia    http://domini-ct.org