[Docscaliu-info][info] Re: Encriptar email

Leopold Palomo lepalom a wol.es
diu jun 3 16:58:52 CEST 2001

jordi wrote:

> Jo soc dels que pensa que hauriem d'encriptar totes les dades privades com correus, i tots els documents
> que volem enviar per internet, encara que alguns estats volen il·legalitzar aixó, fins i tot crec que en algun
> paisos ja és il·legal (frança??).
> De tota manera no sé si son massa segurs els programes que hi ha.
> M'agradaria que tothom donés la seva opinió sobre aquest tema.
>
> --
> Salutacions.
>
> Jordi.

A veure, jo no sóc cap expert en temes de seguretat, però pel que he llegit els programes encriptadors de correu (gpg..) són raonablement segurs. No sé si a França és il·legal encriptar el correu, però el que està clar és que si no s'encripta és molt fàcil
llegir un missatge si es tenen els mitjans adequats.

Si s'ha de encriptar tot el correu? no ho sé, potser si. Crec que el mail dona la sensació de seguretat de que no ho pot llegir ningú, però és totalment falsa. Potser si ens paranoiem de que ens estan controlen, tot el que fem, consultem, etc, (qui sap,
Echelon està present) hauríem de fer-ho, però si passem més de tot, crec que no cal.

No tinc una opinió formada, però reconec que es d'aquelles coses que està pendent.

Leo

--
Leopold Palomo Avellaneda

Linux User 152692