[Docscaliu-info][info] SQUID i filtres

Ignasi Belda Reig is05654 a salleURL.edu
diu jun 3 17:23:06 CEST 2001

	Hola, resulta que he instalat el Squid en una LAN de uns 150
ordinadors.  Ahir analitzant els logs vaig veure que gran part de les
connexions que fa la gent son a www.microsoft.com (o .es) (puagh!!).  Per
tant vaig decidir fer un filtre per a que el proxy no guarde les planes i
imatges de microsoft.  Ho vaig fer així (al fitxer /etc/squid/squid.conf):

acl MICROSOFT urlpath_regex microsoft
no_cache deny MICROSOFT

I ho he provat, pero les planes de Microsoft continuen anant ràpides, lo
qual em fa pensar que he fet algo malament.  Algú em sabria dir que es?

D'altra banda he vist que el squid té dos formes de funcionament, el
normal i el httpd accelerator.  Quina és la diferència entre les dues?  He
vist que un va per defecte pel port 3128 i l'altre pel 80, respectivament.
He provat tots dos, però no he notat cap diferència al hora de navegar.

		Natxo Belda i Reig     (O_
				       //\
				       v_/_

/*
La informática es una ciencia aplicada, lo cual quiere decir que nuestro
cometido es convertir otros trabajos o estudios a nuestro tipo de entorno:
algoritmos los llamamos.
	Eduardo Ezquerra. Aplicando fórmulas físicas a nuestros programas.
*/