[info] Re: [Docscaliu-info]forum

Miquel miquel a sindominio.net
div jun 8 20:27:48 CEST 2001

Josep dijo:

> Hola Carlos,

> Je,  je.... és que existeixen tots dos, el PGP (Pretty Good Privacy) i
> el  GnuPG (Gnu Privacy Guard, em sembla...). I més que algorismes, son
> programes  que  apart  de manegar aquests algorismes gestionen claus i
> demés.

La diferencia fonamental es que GnuPG es programari lliure i PGP no ho
és (tots dos fan servir els mateixos algoritmes). I un altra diferencia
es que GnuPG mai ha fet servir algoritmes patentats (com RSA o IDEA,
encara que els suporta), cosa que PGP si que feia abans. Aixo -el codi
lliure- es una diferencia encara mes decisiva quan es tracta de codi
criptografic: com que PGP feia public el codi font, molta gent pensava
que era lliure. Pero tard o d'hora arriben els problemes amb el
software propietari: NAI --propietaria de PGP-- ha decidit fa uns mesos
no publicar mes el codi font de PGP (la qual cosa ha provocat la sortida
de Zimmermman, el seu creador).

salutacions

m.

--
Miquel Vidal            | http://mi.barrapunto.com/yonderboy
miquel a sindominio.net   | Proyecto laespiral.org