[info] Re: [Docscaliu-info]Monitor de trafic i ample de banda

Sergi sergi a sim00.net
div jun 29 19:56:15 CEST 2001

Hola Josep

> Tinc un problema, a la feina, que comença a ser seriós. Tenim una línia
> de  128K per Internet a compartir per tota la LAN. Resulta que hi ha
> uns  usuaris famèlics d'ample de banda. Bit que hi ha, bit que es
> queden. I és  clar, els altres ens quedem que no podem fer absolutament
> res.
> La qüestió és: coneixeu algun software per Linux (o hardware, ja m'és
> igual) que monitoritzi el tràfic de la LAN i permeti administrar
> l'ample de  banda segons IP?
>
> Necessito poder dir alguna cosa com "tu, que et queixes tant que va
> [...]

Si disposes d'un firewall linux tens moltes solucions i a diferents
nivells al respecte.

Programas com:

	tcpdump
	iptraf (A nivell de cónsola crec que és el millor)
	ntop (Crec que és un dels més bonics)
	ipgrab

Pots monitoritzar el trànsit de la xarxa en temps real. També pots aplicar
regles per exemple al 'ipchains' pq et guardi un registre de paquets.

Per limitar ample de banda has d'utilitzar QoS o Traphic Shapper és un
tema que desconec i sembla complicadet.

Personalment crec que el millor és només deixar fer a la gent el que es
necessita per treballar, la resta de serveis tancats i oberts pels
adminitradors de la xarxa evidement :).

Per windows bé hi han coses però que vols que et digui buf :).

Salut per tothom

sergi a sim00.net
http://www.sim00.net