[Docscaliu-info][info] Re: Hardware

Carles Pina i Estany is08139 a salleURL.edu
div jun 29 23:45:22 CEST 2001

Hola

Les Matrox seempre han estat molt bones

Les últimes si no estic equivocat són les Matrox G450 de 32MB

Jo en tinc una d' aquestes de 16 MB i permet connectar dos monitors (puc
connectar-los i que surto el mateix, dos independents, o un de llarg com
si tinguès un monitor gros)

La G450 funciona amb Solaris si poses un patch (no costa res), i amb les
Xfree 4.0.2 si vas a matrox.com i agafes el seu driver (mga.o i mga_drv.o,
crec). Amb les xfree 4.0.3 en teoria ja funciona sense anar a matrox.
Almenys amb les xfree 4.1 segur que funciona sense anar enlloc

He provat les xfree amb Linux  i amb FreeBSD (les 4.1) sense problemes

evidentment quant tinc les xfree 4.1 puc configurar amb freebsd les dos
monitors :-)

De totes maneres, és una mica cara (unes 17000 pta per setmana santa) i
comparant aquesta i una geforce del mateix preu, la geforce "guanya", i el
que més em va sorprednre, és que amb 2d també guanya la geforce ¿?

amb 3d amb linux es pot jugar el tuxracer perfecte :-)

bé, sé que em deixo alguna cosa, ahh... és agp, i dius que només tens pci
i isa

sobre connectar varies targetes, pots connectar crec recordar dos pci's
(amb xfree 4.x) o una pci i una agp, però no pots fer una agp+isa o
pci+isa

sí que pots fer amb una hercules xunga, segons he llegit , però no ho he
provat

(vaaale, la hercules pot ser isa?? nosé...)