[Docscaliu-info]Ajut! Màquina molt lenta de sobte!

Orestes Mas orestes a tsc.upc.es
dij abr 3 15:13:57 CEST 2003

Porto ja un cert temps amb el Linux i estic bastant "curat d'espants", o
sia que em crec capaç de solucionar un ampli rang de problemes, però
avui me n'ha passat una que em té absolutament desconcertat.

Tinc una Debian woody correctament instal.lada, que fins ara no em
donava cap problema. He anat instal.lant una configuració semblant a
molts ordinadors (3 a la feina, 2 a casa...) i em passa de tant en una
cosa curiosa: *** L'ordinador em va "a salts", com si hagués reduït
dràsticament el temps que el sistema dedica als processos d'usuari per
atendre quelcom del sistema ***. Tanmateix, quan et dedica el temps al
teu procés, la cosa va a velocitat normal... però només dura alguns
milisegons. Això ho noto sobretot en engegar el KDE, que es fa etern
quan el sistema es descollona.

La cosa no tindria més importància si aquesta tarda no m'hagués passat a
la feina, i no ho he pogut esmenar per més que m'hi he esforçat. Ara
tinc un PC gairebé inservible.

No sé exactament què és, però si que us puc dir que la primera vegada
que s'aprecia és en el boot, que es queda com clavat en engegar el
"sysklogd". Perquè us en feu a la idea, si aturo el servei de sysklogd i
el torno a arrencar obtinc el següent:
---
oersted:~# /etc/init.d/sysklogd stop
Stopping system log daemon: syslogd.

oersted:~# time /etc/init.d/sysklogd start
Starting system log daemon: syslogd.

real    0m20.044s
user    0m0.000s
sys     0m0.010s
---

Triga 20 segons a arrencar!! En un Pentium 4 a 2GHz! Us juro que abans
anava perfectament! Més us diré, a casa (Pentium II 233MHz) els números són:
real    0m0.077s
user    0m0.030s
sys     0m0.010s

Sí que és veritat que de tant en tant he recompilat el kernel per afegir
cosetes, però no m'ha semblat que aquesta fos la causa.

Algú s'ha trobat amb quelcom de semblant, si us plau?

Orestes Mas.