[Docscaliu-info]Xarxa linux- Macintosh

Giner Borrull, Enric enric.giner a gedas.es
dic abr 23 01:18:07 CEST 2003

Disculpeu-ho.

Fa uns 8 anys vaig treballar amb una xarxa on havien Windows,
MAC, OS/2 i Novell.

Crec recordar que vaig instal·lar TCP/IP per a MAC (el vaig
trobar a Internet, gratis) i una tarja Ethernet i amb això
tot funcionava correctament.

Salut,

Enric Giner

-----Mensaje original-----
De: Jordi Muns [mailto:jmuns a menta.net]
Enviado el: martes, 22 de abril de 2003 1:36
Para: enric
CC: Caliu
Asunto: Re: [Docscaliu-info]Xarxa linux- Macintosh

A Dilluns 21 Abril 2003 17:49, vàreu escriure:
> Hola tots!!
> Tinc instal.lada una distribució Mandrake 9 en un PC i conectada a una
> xarxa de dos Macintosh amb un Hub. Però com soc novell en aquests temes de
> linux encara no he aconseguit veure des del linux els Macintosh. Crec que
> cal assegurar que el kernel tingui suport pel format de Mac l'HFS. Algú
pot
> guiar- me pas a pas o indicar-me on trobar la informació?

No sé solucionar-te amb exactitud el problema, però em penso que no és
correcte això que el kernel hagi de tenir suport HFS [de fet, a partir del
kernel 2.2.x ja hi està inclòs] ...

L'HFS és el tipus de format que fan servir els Mac per a formatar les
particions del disc, de la mateixa manera que el GNU/Linux fa servir Ext2 i
Ext3 ó Micro$oft fa servir FAT32 ó NTFS. Amb el suport HFS del kernel
aconseguiràs llegir des de Linux particions que hagin estat formatades amb
Mac, però connectant el disc físicament.

El problema és que no veus "recursos compartits" per un Mac des de GNU/Linux

a través de la xarxa. Això és perquè els Mac, fins la versió OS9, fan servir

el protocol "AppleTalk", que no és immediatament compatible [com l'IPX de
NetWare].

Això només passa fins la versió MacOS9, perquè el Mac OSX ja té NFS natiu
[és
un Unix] i també porta SAMBA per a comparticions tant amb Linux com Win32
Si aviat hauràs de passar a MacOSX, no t'hi trenquis el cap.

Pensa també que la connexió via FTP és bona per qualsevol màquina,
especialment servidors Linux ó Unix i màquines Apple [ho fan a molts llocs
per connectar Mac amb SGI]

A la pràctica, i com a consell genèric, és més recomanable instal·lar NFS
als
Mac que no instal·lar el protocol AppleTalk als Windows ó Linux

Tot i això, si vols comunicar-te amb el Mac OS9, tens 2 opcions:
1_ Per tal que les màquines Apple vegin el teu Linux i hi puguin imprimir,
has de tenir instal·lat el 'netatalk' [Appletalk per a GNU]
http://netatalk.sourceforge.net/
http://www.anders.com/projects/netatalk/
http://www.megaoctet.net/howto_netatalk.pdf
'netatalk' fa que la màquina Linux sigui SERVIDOR d'una xarxa AppleTalk.

2_Per tal que la teva màquina Linux 'vegi' els recursos compartits dels Mac,

hauràs d'instal·lar el suport 'afpfs'. Diuen que és una mica complicat
d'instal·lar perquè ha anat quedant abandonat, perquè aviat no caldrà amb
l'adopció de MacOSX.
'afpfs' fa que la màquina Linux sigui CLIENT d'una compartició AppleShare.

El programa 'PC MAC LAN' que tens al Win2000 emula l'AppleTalk sobre
Windows.
Correspondria al 'apfs' en Linux [opció 2]. Per això veus els Mac
'compartits'...

Salutacions,

Jordi

DISCLAIMER: Este mensaje contiene información propietaria
de la cual parte o toda puede contener información confidencial
o protegida legalmente. Esta exclusivamente destinado al
usuario de destino.
Si, por un error de envio o transmisión, ha recibido este mensaje
y usted no es el destinatario del mismo, por favor, notifique
de este hecho al remitente.
Si no es el destinatario final de este mensaje no debe usar,
informar, distribuir, imprimir, copiar o difundir este mensaje
bajo ningún medio.

---------

DISCLAIMER: This e-mail contains propietary information some
or all of which may be legally privileged. It is for the intended
recipient only. If an addressing or transmission error has
misdirected this e-mail, please notify the author by replying to
this e-mail. If you are not the intended recipient you must not use,
disclose, distribute, copy, print or rely on this e-mail.