[Docscaliu-info]Llenguatge de Programacio Visual en GNU\Linux

Leopold Palomo Avellaneda lepalom a wol.es
dis mar 8 01:52:05 CET 2003

A Dijous 06 Març 2003 23:15, Pere Urbon Bayes va escriure:
> Bona nit, el meu nom es Pere i de cara a l'estiu (quan tenim una mica de
> temps. ;>) voldria codificar unes idees de programes per a la gestio de
> pymes que tinc en ment.

Bon dia Pere, per l'estiu encara queda, a no sé que visquis al con sud, on ara
és estiu. ;-)

Qui programa vols fer? Fa un parell d'anys una gent d'aquí vam voler començar
a fer un program de gestió (per Pymes, per exemple). Ja he fet quelcom fa
anys, però encara tinc en ment voler fer-ho per GNU/Linux.

> El motiu de la meu mail es preguntar quins entorns de programació visual em
> podeu recomanar?

Jo treballo amb Kdevelop. És un entorn força atractiu, t'ajuda a crear els
configure i manegar les autotools i té en general quasí tot el necessari. No
té res a envejar al Visual C++.

Personalment m'agraden molt les Qt. El més probable que hi hagin molt
detractors. A mida que he anat treballant amb elles he trobat que van molt
bé, i són multiplataforma (malgrat que el que a mi m'interessa és GNU/Linux.

> M'interesaria un programa que es relaciones be amb bases de dades.
> X cert un altre pregunta, quina base de dades esta millor? Es per a un
> programa client / servidor on la taula mes gran no tindra mes de 15000 -
> 25000 registres.

Qt té una classe per relacionar-se amb bases de dades, siguin Postgres, MySql,
o fins i tot crec odbc.

De bases de dades a nivell GNU/Linux. Bé crec que hi ha dos grans equips i
mig, els partidaris de MySql, els de Postgres i els que estan a mitges. Jo no
et puc donar uns motius molt contundents per una o l'altre. Jo pel que tu
vols, jo faria servir MySql, però no em mullo.

> En fi, moltes gracies per la vostre ajuda.

De res.

Leo
--
Linux User 152692