[Docscaliu-info]Re: [Docscaliu-info]Algú ha intentat configurar el só d'una ac'97?

Orestes Mas orestes a tsc.upc.es
diu mar 30 14:09:25 CEST 2003

dmolins a menta.net wrote:
> Hola a tots / totes :))
>
> Estic barallant-me amb el só integrat una la placa base soltek anb una RedHAt 8 El
> chipset de sò és el ac'97. He intentat amb els drivers alsa ... però sembla que no me
> n'he sortit ... ja que sembla que ho reconegui però no sona...

Home! precisament em vaig barallar uns quants dies amb una cosa així. No
és exactament el teu cas, perquè en el meu es tractava d'una placa base
Intel amb xipset 845, i funciona sota Debian, però suposo que pel que fa
   a l'ALSA deu ser igual.

El cas és que jo vaig tenir 2 problemes:

1) El driver ALSA que venia amb la debian woody no es carregava, perquè
el meu xipset era massa nou i usava la versió 4 del Intel Control Hub (o
quelcom així), és a dir ICH4, mentre que els drivers posats a la woody
només suporten ara per ara fins ICH2.
Això ho vaig solucionar baixant-me la versió del CVS de l'ALSA
directament des de la web i compilant-la. Aleshores va bé. De tota
manera, pel que dius aquesta fase ja la deus tenir superada.

2) Quan ja tenia el mòdul compilat i el kernel emetia uns missatges
suficientment satisfactoris quant al maquinari reconegut, aleshores el
segon problema és que no sentia res de res... més o menys com tu. Ni
posant el volum al màxim a l'alsamixer.
La solució a aquest segon problema era ben estúpida: resulta que alguns
fabricants de plaques utilitzen com a control de volum el control
d'auriculars (headphones) enlloc del MASTER. Tot va ser treure el "mute"
del canal d'auriculars de l'alsamixer, i pujar el volum al màxim per
sentir-ho com una seda.

Espero que en el teu cas la cosa sigui tan simple com això...

Orestes Mas