[Docscaliu-info]Servidor per un ordinador windows...

Orestes Mas orestes a tsc.upc.es
dim set 2 02:40:07 CEST 2003

On dl, 2003-09-01 at 20:21, calbasi wrote:
> Hola,
>
> Ja m'imagino que és una pregunta molt bàsica, però voldria donar accés
> al meu ordinador vell (que fa servir la meva companya amb windows i jo
> amb linux) des del meu linux. El principal és accès a una impresora que
> tinc (USB), però estaria bé que poguessin accedir al disc dur també (no
> sé si el windows del vell podria accedir al disc dur del linux servidor,
> però entre els dos linux si que s'ha de poder fer).
>
> Bueno, no pretenc que em doneu una resposta molt exhaustiva (ja m'ho
> [...]

Si des del windows has de poder veure el linux, l'opció definitiva és el
Samba.

Si accedir al linux des del windows tant te fa, i només vols una
comunicació Linux <-> Linux, potser una bona opció seria usar NFS, que
és molt ràpid i fàcil de configurar.

Quant a la impressora... en quin PC està? No ho aclareixes. Si està al
Linux, amb el sistema CUPS la podrà veure tothom (fins i tot, ben
configurat, pots imprimir a través d'internet). Si la impressora és al
PC vell, aleshores segurament el millor serà posar Samba al PC nou per
poder imprimir al vell tan si està executant windows com si està
executant linux.

Si vols més detalls hauràs d'especificar una mica més què vols fer
exactament. Llavors podem guiar-te un xic més. No estaria de més que
indiquéssis la distribució Linux que uses i la versió de windows (encara
que jo ja fa temps que no dóno suport als productes windows, considero
que és treballar per Microsoft gratuïtament, je, je...)

A reveure.

* Orestes Mas                           *
* Universitat Politècnica de Catalunya  *
* Gran Capità s/n Mòdul D4, Campus Nord *
* 08034 BARCELONA                       *
* Tel.: +34.93.401.70.72                *
* Fax.: +34.93.401.72.00                *
* email: orestes a tsc.upc.es             *