[caliu-info] Gimp, visualitció real?

Orestes Mas orestes a tsc.upc.edu
dij oct 16 23:44:17 CEST 2008

A Thursday 16 October 2008, David Pinilla Caparrós va escriure:

> Per cert, de resolució, per exemple, si lo que fas ho portes a una imprenta
> i ho fas gegant, que es vegi igual al gimp que al paper. O sigui, si al
> paper al imprimir-ho, es pixela, al gimp es vegi pixelat.

Tot i que em puc equivocar, basant-me en la meva experiència et diria que NO
TÉ RES A VEURE LA VISUALITZACIÓ EN PANTALLA de com sortirà al final per la
impressora. Les pantalles i les impressores tenen resolucions molt diferents,
i això cal tenir-ho en compte.

El primer que has de saber és la resolució de la impressora, que normalment és
300, 600, 1200 o més *punts per polzada* (ppp). Si és 300, vol dir que hi
caben 300 punts (píxels) en una polzada (2,54cm).

Una vegada escollida la resolució de la impressora, cal crear una imatge *a la
mateixa resolució* i que tongui les mides que vulguis. A la pantalla, en
posar-la al 100% es veurà enorme perquè només hi caben 75 o 92 ppp, però tu
imprimeix-la i es veurà bé.

--
 Orestes Mas Casals - UPC
 GNU/Linux User 285092 / Clau pública GnuPG: 0x97451E6A