[caliu-info] Una proposta agosarada, probablement inútil i possiblement estúpida (però poc costosa)

xdrudis xdrudis a tinet.cat
dic des 8 14:15:22 CET 2010

On Tue, Dec 07, 2010 at 12:24:03PM +0100, Giorgio Grappa wrote:
> Salutacions, companys,
>
> Acabo de rellegir els objectius de Caliu (http://caliu.cat/que-es-caliu/; objectius, punt primer i tercer) per assegurar-me que, com a mínim, la proposta que vaig a fer no està totalment fora de lloc. Tanmateix, no estic segur que, si la portéssim a terme, no fos una total i absoluta pèrdua de temps; però, en fi, ho deixo a la vostra consideració.

Que sigui una pèrdua de temps no és motiu per no fer-ho.

> Què us semblaria fer una carta oberta al nou president del govern català (quan hagi estat investit com a tal: abans, no em semblaria lògic) recordant-li els avantatges del programari lliure (incidint en l'estalvi que representaria per a l'administració catalana: dubto que entengui la resta) i emplaçant-lo a ampliar el suport a la Linkat (i al programari lliure en general) i a generalitzar-ne l'ús a totes les administracions públiques catalanes?

Recordo que vam haver de despenjar la Linkat del servidor perquè
portava programari que a més de ser privatiu estava prohibit
redistribuir-lo.  Si ens posem a recomanar Linkat hauríem de recomanar
primer netejar-la d'aquest programari (i abans de fer-ho, repassar si
encara hi és a la última versió).  No estic molt convençut que haguem
de recomanar una distribució en concret.  M'imagino que en educació la
linkat està bastant estesa (no vull dir a tot arreu, vull dir a la
majoria de llocs on hi ha hagut esforços, segurament des de baix).
Però a la resta de l'administració hi ha linkat ? Jo no ho conec. És
important que sigui la mateixa distro a tot arreu ? Jo crec que seria
preferible fer servir el que la gent del lloc conegui. La Generalitat
és prou gran com per poder-se permetre la petita diversitat entre
distros.

El que s'hauria d'escampar és formació de personal informàtic o de
contractació informàtica. I segurament més personal (és molt díficil
migrar res si la gent que tens ja no dóna l'abast amb el dia a dia).
I això de més personal serà políticament fotut, em temo, perquè no
sembla que a ningú (polítics, empresaris, població en general) li
interessi gaire que la feina es faci bé sino que sembli que s'ha fet.

> Crec que seria fàcil comptar amb el suport d'altres organitzacions similars a Caliu, així com altres organitzacions socials.
>
> Crec que una proposta com aquesta, en aquests temps de crisi econòmica, i si comptés amb el recolzament d'altres grups, no passaria del tot desapercebuda als mitjans de comunicació tradicionals.
>
> Crec que una iniciativa com aquesta, de cost gairebé nul, paga la pena, tot i que tinc poques esperances en el sentit social dels polítics.

Comparteixo la mida de les esperances, però si algú s'anima a escriure-ho,
és un bon moment.

> Què en penseu?

Perquè no ?

Per cert enllaço a un correu relativament relacionat sobre Venezuela.
Allà sembla que van més avançats, al menys en demandes...
http://www.mail-archive.com/gnewsense-users@nongnu.org/msg07003.html