[caliu-info] Una proposta agosarada, probablement inútil i possiblement estúpida (però poc costosa)

pere pere41 a gmail.com
dij des 9 14:47:49 CET 2010

El 08/12/10, xdrudis <xdrudis a tinet.cat> ha escrit:

> És que no sé realment si és especialment útil recordar-los que
> existeix.  L'ha fet la Generalitat. I què ? Ja hi havia distribucions
> i com tantes altres administracions va decidir fer-ne una. I està feta
> i deixada estar, literalment. No la linkat, sino la majoria de
> distribucions d'administracions.  Fan una versió, dues o tres i passa
> el temps i es van quedant velles (i no tinc clar que els repositoris
> rebin moltes actualitzacions entre versions).  El que vull dir és que
> el treball de manteniment que necessita una distribució complica més
> [...]

Bona tarda,

No crec que sigui operatiu fer una carta "tècnica" ni tampoc entrar en
si els blobs o l'acroread. Crec que caldria una carta concisa on es
parlés, en general, del programari lliure, dels avantatges del
coneixement compartit i _DEL PREU_ que l'administració paga per un
programari perfectament substituïble.

Fora bò disposar de _DADES_ que ens diguéssin, entre d'altres coses:

1) Que costa a l'administració les llicències de SO privatius.

2) Quan paguem per a neutralitzar les febleses d'aquest programari
(Virus, upgrades etc.)

3) Que valen les llicències d'Office, que poden substituir-se
perfectament per Openoffice, Koffice, etc.

4) Quantes hores es perden en "penjades de sistema"

5) Quantes bases de dades _REALMENT_ necessiten les "prestacions
extres" de -per exemple- Oracle front a -per exemple- PostgreSQL.

6) Perquè s'ha de pagar a "l'estranger"  uns productes i serveis que
podrien perfectament pagar a _EMPRESES CATALANES_

7) etc,etc,etc.

Llavors plantejar com a estratègia:

1) Un cop redactada la carta, passar-la a les altres organitzacions
del país, perquè la signin.

2) Enviar la carta a:
 a) Al president de la generalitat
 b) Al president del parlament
 c) Als liders de les forces amb representació parlamentària (_A TOTS!_)
 d) A la premsa, com a carta oberta a _TOTS_ els diaris que s'editen
al principat de Catalunya i a _TOTES_ les publicacions periòdiques en
la nostra llengua (Siguin d'on siguin)

3) Fer una versió resumida pels mèdia "orals" (TV i Ràdio)

4) Enviar a tots els diaris digitals i blocs d'una certa repercussió
mediàtica a la xarxa.

5) Creació de canals a les xarxes socials.

La carta hauria de fer-se en LaTeX, ser publicada amb signatura en pdf
i ser de aproximadament mitja pàgina, amb una font lliure i amb una PD
amb enllaços a les pàgines de _TOTES_ les organitzacions signants i a
documents importants de la FSF on s'expliqui extensament perquè no hem
d'adjuntar words (RMS) etc, per tal de reforçar l'aspecte pedagògic.

Ho veig així.

Salut i consola negra

Pere
--
El coneixement és com el fuet, si li toca l'aire millora i si es tanca
es podreix.

http://abcfoto.com