[caliu-info] Una proposta agosarada, probablement inútil i possiblement estúpida (però poc costosa)

Giorgio Grappa giorgio.grappa a ubuntu.cat
dij des 9 19:49:42 CET 2010

On Thu, 9 Dec 2010 14:47:49 +0100
pere <pere41 a gmail.com> wrote:

> Bona tarda,
>
> No crec que sigui operatiu fer una carta "tècnica" ni tampoc entrar en
> si els blobs o l'acroread. Crec que caldria una carta concisa on es
> parlés, en general, del programari lliure, dels avantatges del
> coneixement compartit i _DEL PREU_ que l'administració paga per un
> programari perfectament substituïble.

Hi estic d'acord: una carta tècnica no seria una carta, seria un projecte de migració.

> [...]
>
> 1) Que costa a l'administració les llicències de SO privatius.
>
> 2) Quan paguem per a neutralitzar les febleses d'aquest programari
> (Virus, upgrades etc.)
>
> 3) Que valen les llicències d'Office, que poden substituir-se
> perfectament per Openoffice, Koffice, etc.
>
> 4) Quantes hores es perden en "penjades de sistema"
>
> 5) Quantes bases de dades _REALMENT_ necessiten les "prestacions
> extres" de -per exemple- Oracle front a -per exemple- PostgreSQL.
>
> 6) Perquè s'ha de pagar a "l'estranger"  uns productes i serveis que
> podrien perfectament pagar a _EMPRESES CATALANES_

Dissortadament, entenc que totes aquestes dades es troben disperses entre els pressupostos de tots els departaments de la Generalitat. Per dir-ho en plata, «vés i busca!»

Crec que una estimació del cost de les llicències hauria de ser suficientment representatiu; no sé si el treball de cercar la resta de dades ens compensaria.

> [...]
>
> 3) Fer una versió resumida pels mèdia "orals" (TV i Ràdio)
>
> 4) Enviar a tots els diaris digitals i blocs d'una certa repercussió
> mediàtica a la xarxa.
>
> 5) Creació de canals a les xarxes socials.
>
> La carta hauria de fer-se en LaTeX, ser publicada amb signatura en pdf
> i ser de aproximadament mitja pàgina, amb una font lliure i amb una PD
> amb enllaços a les pàgines de _TOTES_ les organitzacions signants i a
> documents importants de la FSF on s'expliqui extensament perquè no hem
> d'adjuntar words (RMS) etc, per tal de reforçar l'aspecte pedagògic.

M'agrada. La dificultat estaria en clavar tot això en una sola pàgina, però aquest és un problema menor, comparat amb la recollida d'informació :-)

--
Giorgio Grappa

http://anotacionsalmarge.blogspot.com/