[Docscaliu-no-epatents] Re: [Docscaliu-no-epatents] Elaboració d'un manifest

Xavi Drudis Ferran xdrudis at tinet.org
Mon Jul 4 16:38:26 CEST 2005

> Hola grup,
>
> de forma anàloga al País valencià i malgrat la situació no és la mateixa:
> http://www.softcatala.org/noticies/04072005301.htm

No coneixia aquest manifest.

> M'agradaria proposar un manifest o un escrit per a que el Govern de la
> Generalitat de Dalt expressés de forma oberta i no amb la boca petita la
> seva rotunda oposició a les patents de programari i lamentés l'anòmala
> successió de fets fins als nostres dies.
> En principi tenim precedents favorables:
> http://www.lafarga.org/node/view/195
> però crec que els hem de demanar que es mullin més considerant la seva
> posició respecta als mitjans i tot el que ens hi juguem pel futur
> tecnològic del nostre país.

Bé si vols declaracions més recents de la Generalitat, mira
http://patents.caliu.info/seminaribcn (no recordo quin tall de só,
suposo que el primer).

I un article a l'Avui del 25 de juny, de l'Oriol Ferran,
comenta, de passada, que
la mobilització contra les patents de programari és un aspecte clau
del procés [d'implantació de programari lliure).
http://www.avui.com/cgi-bin/menu?05/jun/25+17194

> Algú anima amb un esborrany? Si no hi ha ningú, aquest vespre-nit miraré
> de posar-m'hi jo...
>
> Què hi penseu?

No és que hagi de fer cap mal, però la diferència amb la Generalitat
Valenciana és que el PP s'espera que voti a favor de les patents de
programari i el partits del tripartit s'espera  que votin en contra (al
menys a favor de les 21 esmenes de la coalició, no sé si també votaran
tots
per rebutjar la directiva, que ho haurien de fer, o què faran amb la
resta d'esmenes). El que vull dir és que semblen més políticament
útils les declaracions de la Generalitat Valencia que les de la catalana,
però això no vol dir que les de la Generalitat catalana no serveixin.