[Docscaliu-no-epatents] Proposta de manifest

Orestes Mas orestes at tsc.upc.edu
Tue Jul 5 16:06:01 CEST 2005

A banda de l'adhesió de Caliu, que s'ha de decidir en junta però que jo
donaria ja per feta, pots afegir l'adhesió de la "Càtedra de Programari
Lliure de la UPC", atès que el seu coordinador, Sebastià Vila, m'ha
demanat que així us ho faci saber.

Com a comentaris al text, jo faria els següents:

En/na Toni Hermoso Pulido ha escrit:
> [...]
| suggeriu/afegiu canvis i quines organitzacions estarien d'acord en
| signar-hi.
|

| Demà dimecres 6 de juny es votarà en el parlament europeu a Estrasburg
| la directiva sobre la patentabilitat de les invencions implementades en
| ordinador.
| Des dels inicis de la seva elaboració fins al dia d'avui, aquesta s'ha
| vist emmarcada per un greu conjunt d'irregularitats i de severes
| deficiències democràtiques que qüestionen la seva aprovació. Com a
| exemple, en una ocasió, va voler aprovar-se en el context d'una reunió
~ jo posaria "...va intentar aprovar-se..."
| de la Comissió d'Agricultura i Pesca.

Diria de memòria que la directiva es va portar al Consell d'Agricultura
i Pesca en dues ocasions, i no pas en una.

| Per altra banda, com han estat denunciant un gran nombre d'individuals,

individuals -> individus, persones, particulars (millor)

| associacions i empreses, l'aplicació d'aquesta directiva pot suposar una
| greu amenaça per al correcte desenvolupament de les noves tecnologies i
| la societat del coneixement a Europa.
| També des del començament, els grups de pressió de grans mega-empreses

jo treuria "mega-"

| del sector han estat insistentment a sobre dels europarlamentaris per a
| influir-los en la seva decisió a despit del que això pot representar per
| al futur de les PIMEs, que representen el major gruix econòmic del
| sector d'Europa i el nostre país, les universitats i els drets dels

d'Europa -> a Europa