[CPL-assemblea] Servei de correu UPC al núvol

Sebastia Vila sebas at dipse.upc.edu
Mon Jun 10 09:51:59 CEST 2013

Hola,

com esteu? fa uns dies els Víctor Huerta va convocar a diverses persones
entre les quals també a mi per parlar sobre la possible externalització
del servei de correu de la UPC. Com que entenc que em va convocar en
tant que CPL i és un afer prou important em sembla
que us he de fer cinc cèntims de com va anar la cosa.

La idea principal és explorar la possibilitat d'externalitzar tot o part
del servei de correu de la upc a google, a microsoft o a una combinació
d'ambdós. Prèviament hi ha hagut uns estudis "tècnics" que més aviat
aconsellen google tot i que veuen alguna avantatge específica a la
oferta de microsoft. La principal raó per externalitzar és el cost del
servei, que tant google com microsoft ofereixen de franc.

La reunió a que vam ser convocats va anar precedida dels informes
tècnics, que puc enviar a qui li interessin. La reunió, tot i ser
llarga, no va oferir gaire oportunitats per parlar. Com a conseqüència
vaig escriure les meves opinions sobre paper que us enllaço
(http://www.cpl.upc.edu/biblioteca/comentaris-a-lexternalitzacio-del-correu-upc).

La meva sensació personal és que, una vegada més, es volen fer grans
canvis sense posar sobre la taula tots els condicionants i els arguments.

sebas