[ubuntucat-equip] Proposta rebuda sobre el programa de Webxat

Orestes Mas orestes a tsc.upc.edu
dij gen 21 16:19:39 CET 2010

A Dijous, 21 de gener de 2010, Giorgio Grappa va escriure:

> També hi hem dit la nostra, home, sobre aquest tema.

No anava per vosaltres, sinó per la munió silenciosa de la resta.

> Per cert, i està relacionat tangencialment amb el cas, alguns clients de
> xat han deixat de incloure l'irc: Emphaty, Kopete, i el que porta el
> Moblin User Experience, que no sé ni com es diu. És possible que hi hagi
> una mena de conxorxa judeomasònica i marxista en contra de l'irc? Dic
> que està relacionat amb el tema perquè és una (petita, sí, però una més)
> dificultat afegida als nouvinguts.

Una mica offtopic, però tot i que els motius de cada programa potser són
diferents (en el cas del Kopete era per la desaparició del mantenidor), jo no
ho trobo malement. Sóc partidari de seguir la filosofia UNIX de fer programes
que facin una sola cosa, però ben feta. Els programes de MI generalment són
per converses un a un, mentre que en un xat tenim converses molts a molts. Les
qüestions tècniques a resoldre són diferents.

I, al capdavall, si els programes estan ben integrats en l'escriptori tindran
un aspecte i ús similar. A mi no em fa res obrir el Kopete quan vull xatejar
amb algú en privat i el Quassel quan vaig a fer una reunió d'ubuntuires.

--
 Orestes Mas Casals - UPC