[Ubuntucat-info] S.O en dos discs durs !!

Orestes Mas orestes a tsc.upc.edu
dic oct 3 23:24:50 CEST 2007

A Dimecres 03 Octubre 2007, roine va escriure:
> Hola familia.
>
> He instal.lat diverses distribucions, pero ara voldria fer una cosa que no
> he provat mai:
>
> Aprofitant que tincs 2 discs durs, voldria instal.lar en un el xp i en
> l'altre el Red Hat, i la Debian.
>
> A l'estar en discs durs diferents, les distribucions linux em reconeixaran
> el xp ??

Podries tenir l'XP a califòrnia, que GNU/Linux el reconeixeria igual. Quina
diferència hi ha?

El problema el tindràs al cantó windows. La meva (limitada ja) experiència amb
aquest sistema és que moltes versions de windows suporten malament el fet de
no estar ubicades al primer disc dur (la seva C:). Per tant, si has de posar
windows, que sigui al disc hda.

Millor encara: si vas sobradet de RAM perquè no fas córrer windows en una
màquina virtual?

> O potser millor instal.lar l'arrel en el mateix disc dur que el xp i la
> resta en  el segon disc dur ? Potser aixi m'asseguri que me'l reconegui.
>
> De totes formes, actualment uso bastant mes linux que windows i em sembla
> una passada deixar-li 250 gigues al xp.

Massa, massa... :-)

> Que m'aconselleu ?? (Un disc dur es de 250 GB i l'altre de 320 GB).

Que passis de windows :-) Segur que no hi ha cap programa "imprescindible".

Orestes.