[Ubuntucat-info] /home comuna a diferents distros (era S.O en dos discs durs !!)

Eduard Selma selma a tinet.cat
div oct 5 12:16:39 CEST 2007

En/na Orestes Mas ha escrit:
> A Dijous 04 Octubre 2007 20:20, Jordi Fontich va escriure:

> Moltes aplicacions d'escriptori es desen les dades de configuració, estat
> actual, etc en algun directori ocult del /home. Per exemple les aplicacions
> KDE s'ho desen tot sota .kde/
>
> Això pot apuntar a un problema potencial en la següent situació: imagina't que
> en cada distro tens una versió *diferent* d'un programa que es guarda dades
> al /home. Si el format en què es guarda les dades canvia d'una versió a
> l'altra, es podrien produir petades o reescriptures de la configuració en
> engegar aquesta mena de programes.

> [...]
* Efectivament, Orestes, a vegades es poden produir problemes,
especialment entre distros d'arrel diferent (Debian/RedHat, etc)

He fet la meva proposta de cara a obviar aquests problemes en un altre
correu, però m'he oblidat que KDE a vegades també usa el directori ocult
.kde per a desar-hi dades d'aplicacions (per exemple, Krecipes); en
aquest cas, per tal de no tenir la sensació de perdre dades, convé
editar les preferències de manera que les dades generals (no les de
configuració) estiguin al directori "comú" que havia anomenat
/media/home. El mateix es pot fer en cas d'usar un emulador (com VMware
o VirtualBox) o un "no-emulador" com Wine, que tenen tendència a desar
per omissió els discos virtuals (que són prou grans) al directori de
l'usuari.

--
Eduard Selma i Bargalló.
c/ de Les Torres, núm. 8