[Ubuntucat-info] menu diverses distribucions ???

Cubells vicent a vcubells.net
dis oct 6 07:48:23 CEST 2007

En/na roine ha escrit:
> De qui sera el grub ? de la ultima distribucio que instal.li ? com sera el
> menu d'aquest grub?:

Jo tinc molts anys ja el meu ordinador de sobretaula amb diverses
distribucions (debian, ubuntu, knoppix, altres que prove...)

I el mètode que he fet jo per gestionar l'arrencada dels sistemes és el
següent. La distribució de treball té instal·lat el grub al MBR. Aquest
grub és el que mana.

Després, les altres distribucions tenen instal·lat el grub a l'inici de
la seva partició, amb el timeout=0. I ja està.

Quan vull arrencar debian, el grub del mbr carrega el grub de la
partició de debian i s'inicia. Quan hi ha actualitzacions de nuclis de
les distribucions distintes de la principal s'actualitza el grub
solament de la partició d'aquesta distribució, i el grub del mbr roman
sense canvis.

Evidentment hi ha una poca "feina", que per a mi no és tal: cada vegada
que s'actualitza un nucli he de canviar a mà el grub del mbr per poder
carregar el nou nucli de la distribució distinta de la principal. Si no
ho fes així, sempre es carregaria l'antic nucli.

Com veus no hi ha partició /boot comuna. Cada distribució té una única
partició arrel / on està tot i solament comparteixen una única swap.

Salut!