[Ubuntucat-info] menu diverses distribucions ???

Eduard Selma selma a tinet.cat
dis oct 6 12:41:57 CEST 2007

En/na Cubells ha escrit:

> En/na roine ha escrit:
>>
> Jo tinc molts anys ja el meu ordinador de sobretaula amb diverses
> distribucions (debian, ubuntu, knoppix, altres que prove...)
>
> I el mètode que he fet jo per gestionar l'arrencada dels sistemes és el
> següent. La distribució de treball té instal·lat el grub al MBR. Aquest
> grub és el que mana.
>
> Després, les altres distribucions tenen instal·lat el grub a l'inici de
> la seva partició, amb el timeout=0. I ja està.
>
> Quan vull arrencar debian, el grub del mbr carrega el grub de la
> [...]

* Jo també ho tinc d'una manera semblant; al primer disc dur hi tinc
dues particions idèntiques de 40 GB per als dos Kubuntus instal·lats
(l'actual i el beta, o bé l'antic i l'actual), evidentment amb la
partició /home comú i al segon disc, a més de la còpia de seguretat i el
repositori "local" de fitxers *.deb, imatges ISO, etc, un parell de
particions per anar tafanejant el que fan altres distros.

El mètode d'engegada és el que descriu en Cubells: un cop vist com
engega la distro nova, munto la partició de treball (edgy, feisty o la
que toqui), copio el fitxer /boot/grub/menu.lst a la partició nova,
actualitzant els noms si cal. Per no der errades quant al nom dels
fitxers, prenc la precaució de posar un enllaç simbòlic tou al nucli i a
la imatge del nou boot (sempre hi ha un vmlinuz i un initrd.img).
Després arrenco la distribució de treball, modifico si cal el nom de la
nova distro, faig grub-install /dev/hda i ja puc arrencar la que vulgui.

D'aquesta manera, si canvia el nucli (poc probable en les distros de
prova) només em cal actualitzar els dos enllaços simbòlics.

Ja ho veus, amb programari lliure sempre hi ha més d'una manera de fer
les coses. Al gust de cadascú.

--
Eduard Selma i Bargalló.
Usuari Linux núm. 154786