[Ubuntucat-info] Contador de dispositius pci : tarjes ethernet

Orestes Mas orestes a tsc.upc.edu
diu oct 7 00:43:45 CEST 2007

A Dissabte 06 Octubre 2007, Albert Sarle va escriure:
> Hola a tothom ,
>
> Tinc un ordinador vell (AMD-K7 500) Ubuntu 6.0.6 que faig servir de proxy
> amb dues tarjes ethernet (eth0 i eth1) que em dona problemes amb el nom
> dels tarjes . Generalment funciona tot correctament pero força sovint la
> eth1 passa a dir-se eth2 (aixo em va costar de descobrir perque reiniciant
> un parell de vegades s'arregla sol).
>
> Les tarjes les tinc configurades a /etc/network/interfaces com a eth0 i
> eth1.

LLavors hauries de canviar eth1 per eth2, perquè a eth1 no hi tens res (o
potser una wireless?)

> Si faig lspci -v | grep ethernet em surten els drivers de les tarjes:
> 0000:00:0e.0 Ethernet controller: Accton Technology Corporation EN-1216
> Ethernet Adapter (rev 11)
> 0000:00:10.0 Ethernet controller: Realtek Semiconductor Co., Ltd.
> RTL-8139/8139C/8139C+ (rev 10)
>
> Pero fent ifconfig -a m'apareixen eth0 i eth2.

Bé, no hi ha cap problema en això.

> He estat guglejant una mica i he vist que sembla que tinc un problema amb
> el contador de dispositius pci, pero no se per on seguir. Em podrieu donar
> alguna pista ?

Si, al fitxer /etc/iftab pots indicar el nom que li donarà a una interfície de
xarxa concreta en funció de la seva adreça MAC.

Actualment el nom de les interfícies de xarxa és cosa del subsistema UDEV, i
es pot tenir més control sobre això des de l'espai d'usuari.

Espero que et serveixi.

Orestes.

Orestes.