[Ubuntucat-info] Scànner

Orestes Mas orestes a tsc.upc.edu
dll oct 8 00:26:33 CEST 2007

A Diumenge 07 Octubre 2007 15:34, Jordi Alins va escriure:
> Hola Orestes,
>
> He teclejat el que m'ha dit i em contesta això:
> j a j-desktop:~$ lsusb
> Bus 002 Device 002: ID 046d:c501 Logitech, Inc. Cordless Mouse Receiver
> Bus 002 Device 001: ID 0000:0000
> Bus 001 Device 009: ID 04b8:0116 Seiko Epson Corp.
> Bus 001 Device 008: ID 05e3:0605 Genesys Logic, Inc. USB 2.0 Hub [ednet]
> Bus 001 Device 004: ID 058f:6362 Alcor Micro Corp.
> Bus 001 Device 001: ID 0000:0000
> j a j-desktop:~$ ls -IR /proc/bus/usb

Aquesta "I" majúscula que has posat entre el "-" i la "R" no havia de ser
una "i" majúscula sinó una "L" minúscula. En certes tipografies informàtiques
ambdós caràcters s'assemblen molt i és enutjós, perquè s'acostumen a
confondre com ara t'ha passat a tu.

Jo volia que executéssis l'ordre "ls" (list) per llistar el contingut de
directoris, amb les opcions "l" (ela minúscula, que demana un llistat "long")
i "R" que ho fa Recursivament per tots els directoris que penjen per sota
l'original.

Repeteixo l'ordre: "ls -lR /proc/bus/usb"

Amb això m'informarà de quins fitxers (i, sobretot, quins permisos tenen) hi
ha sota /proc/bus/usb, que és un dels llocs del sistema on "apareixen" els
dispositius USB quan són connectats.

> 001  002  devices
> j a j-desktop:~$ cat/proc/bus/usb/devices

Et manca un espai entre el "cat" i la resta. El "cat" serveix per mostrar el
contingut de fitxers, i la tirallonga que li segueix és el fitxer a mostrar.

Torna a executar totes les ordres en seqüència, no fos cas que hagués canviat
quelcom.

Orestes.