[Ubuntucat-info] Feisty no munta la partició /boot durant l'inici

Cubells vicent a vcubells.net
diu oct 14 12:49:44 CEST 2007

En/na Jordi Monteagudo Cases ha escrit:
> # kopt=root=UUID=f9f4d02c-d9e3-4b02-825c-afa074aeccfd ro
>
> # groot=(hd0,8)
>
> ## ## End Default Options ##
>
> title        Ubuntu (XFCE), kernel 2.6.20-16-generic
> root        (hd0,8)
> kernel        /vmlinuz-2.6.20-16-generic
> root=UUID=f9f4d02c-d9e3-4b02-825c-afa074aeccfd ro quiet splash locale=es_ES
> initrd        /initrd.img-2.6.20-16-generic
> # quiet
> savedefault

Bé.

Al teu primer email deies que tens a
/dev/hda2        /
/dev/hda9       /boot

Mai no he tingut particions separades per al boot i per al root, i per
tant, els companys que sí ho tenen et podran ajudar més que jo, però
entenc que groot apunta correctament a la partició /boot, mentre que la
resta de les línies que apunten a la partició /dev/hda8 estan malament,
i haurien d'apuntar a la partició del root que és /dev/hda2. No sé si
m'explique...

Però per a fer això hauries de modificar el uuid de la partició.

Pots mirar el uuid de totes les particions si executes

$ ls  -l    /dev/disk/by-uuid/

El millor que pots fer eś comparar aquest /boot/grub/menu.lst amb el de
Debian que dius que sí arrenca correctament. Fixa't sobre tot en les
línies que he remarcat dalt, és a dir, què posa a
#kopt
#groot
i totes les línies root i kernel de cada opció del menú del kernel.

Segons el que jo entenc, kopt i les línies root i kernel haurien
d'apuntar a particions diferents de la del groot.

També seria interessant que llegires amb deteniment aquesta pàgina:

https://help.ubuntu.com/community/GrubHowto

En concret les seccions 3 i 5 per si modificant el que et dic no et
soluciona el problema.

Recorda guardar una còpia del /boot/grub/menu.lst per si les mosques...

Salut!