[Ubuntucat-info] Feisty no munta la partició /boot durant l'inici

Jordi Monteagudo Cases j_monteagudo a yahoo.es
diu oct 14 13:31:06 CEST 2007

En/na Cubells ha escrit:
> Però per a fer això hauries de modificar el uuid de la partició.
>
> Pots mirar el uuid de totes les particions si executes
>
> $ ls  -l    /dev/disk/by-uuid/

Problema solucionat! Només m'ha calgut corregir una línia de /etc/fstab .

Quan m'ha arribat el teu darrer email, estava ruminant sobre una sèrie
de detalls que, gràcies als teus comentaris, he anant veient, però que
he tardat una miqueta en relacionar els uns amb els altres.

Al principi de tot aquest problema, havia fet una ullada al fitxer
/etc/fstab, però com que les unitats hi estaven descrites amb els UUID,
no hi vaig entendre un borrall.

Quan s'aturava el procés d'inici de la Feisty (i només el de la Feisty:
el Debian sempre entrava sense problemes), m'apareixia un missatge
d'error de l'estil de
    "la unitat amb UUID="de5d8688-no-sé-quantos" ha desaparegut del mapa"
(perdona la traducció lliure).

La primera volta que em vas preguntar pel resultat de
    $ ls -l /dev/disk/by-uuid/
ja vaig veure que la unitat amb UUID="de5d8688-no-sé-quantos" no
apareixia per enlloc: la unitat "fantasma". Amb aquesta informació,
estava a punt de mirar una altra vegada el /etc/fstab quan he rebut el
teu darrer correu; m'ha paregut que no perdia res comprovant si, en
aquell arxiu, apareixia la unitat fantasma, més que res perquè semblava
senzill de comprovar, i així ho he fet.

He vist que, al /etc/fstab, hi havia les següents línies:

# /dev/hda5
UUID=de5d8688-7615-419e-a99b-5670e0b0213c /media/hda5     ext3
defaults        0       2

cosa que m'ha servit per indentificar la /dev/hda5 com la unitat que,
durant el procés d'inici de la Feisty, quedava il·localitzable. He
provat a corregir-li la UUID amb la que obtenia, per a la /dev/hda5, amb
    $ ls -l /dev/disk/by-uuid/
de manera que, al final, aquell fragment del /etc/fstab ha quedat així:

# /dev/hda5
# UUID=de5d8688-7615-419e-a99b-5670e0b0213c /media/hda5     ext3
defaults        0       2
UUID=e751008b-890f-4721-8bcc-5eeaad3e0c05 /media/hda5     ext3
defaults        0       2

(amb la versió antiga comentada, per si calia fer marxa enrere, i
deixant una còpia de l'arxiu original en lloc segur: que ja no sóc tan
novato ;-) ).

Total, que he reiniciat i, voilà! tant la Feisty com la Debian han
arrancat sense cap problema!

El que encara no sé és perquè, en instal·lar la Debian, ha pogut canviar
la UUID de la /dev/hda5, o igual ha canviat el contingut del /etc/fstab.
Misteris dels pingüins.

Al final, no m'ha calgut aplicar el que em deies en el darrer missatge,
però sense la teua ajuda, Cubells, i sobretot sense les teues preguntes,
no hauria solucionat el problema. Moltíssimes gràcies!

Giorgio Grappa
(aka Jordi Monteagudo)

LLama Gratis a cualquier PC del Mundo.
http://es.voice.yahoo.com