[Ubuntucat-info] virtualbox i com1

Eduard Selma selma a tinet.cat
dll oct 15 10:56:57 CEST 2007

En/na Joan Riudavets ha escrit:
> he instal·lat virtualbox i el win, el win sols l'utilitzo per un
> programet per programar un aparell connectat al com1
> resulta que al virtualbox a les propietats pos al com enable però me
> posa disconect.

- M'he trobat amb un ca semblant, que finalment havia pogut resoldre
mitjançant VMWare. Haver de carregar un emulador per una aplicació de
300 kB!

> algú sap com puc activar el com1 al virtualbox?

- Amb la versió 1.3 i anteriors, no es podia.

- Amb la versió 1.4, hi havia un mètode molt alambinat a base de
"pipeline", que no va funcionar per l'aplicació que volia.

- Amb la 1.5, finalment es pot fer "per hardware (virtual)".

- Cal que habilitis el port COM1: (o el que sigui) a "Settings" |
"Serial Ports".
- Marca el port 0, si només en cal un.
- Assegura't que la IRQ i el port són els adequats a les teves
necessitats (en cas del port COM1:, la IRQ 4 i el port 3F8 estàndards ja
venen per defecte).
- Tria "Host device" al "Port Mode"
- Defineix el teu dispositiu al "Port Path": Normalment "/dev/ttyS0" per
al port físic 1 si el tens habilitat. Pensa que si una altra aplicació
el té "segrestat" no el podràs usar.

- Ara pots engegar la màquina virtual i afegir-li "nou maquinari" si no
ho fa automàticament. Assegura't que Hasefroch "veu" el port.

- Cal tenir en compte que aquest pedaç l'han post els de VirtualBox (o
la comunitat, una part del codi està alliberat) pel mètode "Quick &
Dirty", o sigui matusser. No et sorprengui que la càrrega de la CPU
sigui del 100%, tan si el tens a 300 bps com a 115200. Per tant,
assegurat de deshabilitar-lo de la màquina virtual si no el necessites.
Esperem que en properes versions això es normalitzi, doncs VMWare també
accedeix al port sèrie, però d'una manera més neta.

Ja ens diràs com t'ha anat.

--
Eduard Selma i Bargalló.
Usuari Linux núm. 154786