[Ubuntucat-info] VNC no em rula

Ivà iva.burgos a ubuntu.cat
dim oct 16 09:13:16 CEST 2007

Moises Belda wrote:
> [...]
>
> Els tirs pense que anirien per crear una mena de tunel ssh per la
> navegacio web i la missatgeria, tal com he fet amb VNC. Però el que he

Sacte!
Si has pogut obrir una sessió ssh a l'ordinador de casa teva ja tens
molt de guanyat.

El que jo he provat i funciona és via nx (freenx o el comercial), no cal
que carreguis tot l'escriptori, si no que pots executar només el gaim
(pidgin) o el firefox i la cosa va raonablement bé sota una ADSL de 320
kbps de pujada.

L'altre cosa que no he provat però que segur que funciona també i que
per mi és la millor solució és muntar un proxy a casa teva (el que et
suggerien més avall, l'squid). Aleshores l'únic que hauries de fer és
crear un tunel ssh cap els ports del proxy de casa teva, i a l'ordinador
de la feina redirigir el navegador i el gaim (pidgin) cap el tunel ssh,
tal i com ho has fet amb el VNC.

A mi em sembla que si des de l'ubuntu instal·les l'squid ja te'l deixa
per defecte amb una configuració que funciona. Si això et va bé,
aleshores ja ho aniràs optimitzant.

Ivà.