[Ubuntucat-info] problemes al sistema d'actualitzacions

Cubells vicent a vcubells.net
dic oct 17 21:52:54 CEST 2007

En/na Oleguer ha escrit:
> [...]
> hi ha de nou, però tot i així tinc més de 2000 missatges per llegir
>
> Bé, vaig al gra, que ara tinc un problema amb les actualitzacions automàtiques...
>
> He intentat actualitzar i només posar la contrasenya es tanca el gestor
> d'actualitzacions, m'indica:
>
> S'han trobat els problemes següents al vostre sistema:
>
> el missatge d'error ha estat "opening the cache
>
> E: El tipus «wget» no és conegut en la línia 39 de la llista de fonts
> /etc/apt/sources.list
> E: No s'ha pogut llegir la llista de fonts.

Tens alguna línia mal formada al sources.list.

Pots adjuntar-nos el fitxer en qüestió amb la comanda
(Aplicacions>Accesoris>Terminal):

$ cat /etc/apt/sources.list

O si t'atreveixes tu mateix, pots editar-lo:

$ sudo gedit /etc/apt/sources.list

> Aneu al dià leg de repositoris per a corregir el problema.

Això està a Sistema>Administració>Software Sources

> root a ubu:~# apt-get check
> E: No s'ha pogut blocar /var/lib/dpkg/lock - open (11 Resource temporarily
> unavailable)
> E: Unable to lock the administration directory (/var/lib/dpkg/), is another
> process using it?

Si en el moment d'executar la comanda tenies obert el synpatic, per
exemple, és normal aquest avís.

Si no és així, pots esborrar el fitxer en qüestió:

$ sudo rm -i /var/lib/dpkg/lock

Pert cert? per què ets superusuari?? Pot ser molt perillós si no saps el
que fas...

Salut!