[Ubuntucat-info] Enviar feines InkScape a impremptes

Jordi Funollet jordi.f a ati.es
dis oct 20 11:59:09 CEST 2007

Raimon Esteve dixit:
> Lo millor que pots fer, es entregar un PDF, amb les seves creus de tall,
> guia de cmyk i ja incorpora les imatges a cmyk a 300 dpi i les tipos.
>
> Aixins t'oblides que la imprenta tingui el programa, la versió, les
> tipografies i la vinculació de les imatges. I lo mes important, NO es pugui
> modificar el document a imprenta -per exemple, moure una imatge de lloc
> (x,y) sense voler-; Amb el PDF ho aconsegueixes.
>
> Tot i aixins, no conec cap eina lliure que em generi un PDF amb aquests
> requisits. En coneixeu?

Ni una, però si la trobes envia-ho a la llista, i en majúscules. :-)

Has mirat l'Scribus?

> i aprofitant aquest fil de l'InkScape, i relacionat amb la imprenta, com
> puc desar una imatge a CMYK amb el Gimp? (no pas RGB). Fa temps vaig trobar
> un pluggins i no em va funcionar -o no vaig saber fer la conversió-

No ho fa. És un flame clàssic. :-)

No és la meva especialitat ni de lluny, però em sembla que el Gimp i les
impremptes són una mala combinació. El Krita de KOffice, per exemple, li dona
molta més importància als espais de color (sigui CMYK o sigui un altre).

No fa molt un paio ho explicava força bé a Can LinuxJournal. A hores d'ara
l'article ja és d'accés obert, fes-li una ullada si t'interessa.

  http://linuxjournal.com/node/9706

--
### Jordi Funollet