[Ubuntucat-info] conclusió actualització versió 7.10

Orestes Mas orestes a tsc.upc.edu
dll oct 29 18:46:46 CET 2007

El Monday 29 October 2007 18:03:55 Joan T. va escriure:
> No us fa la sensació de que aquesta actualització està essent
> especialment conflictiva?. Parlo des de la curta experiència d'un que ja
> va començar amb la 6.04 (dapper).

Jo també tinc aquesta impressió, i ja ho vaig comentar en un missatge a
aquesta llista dijous passat. També coincideixen amb mi altra gent a qui he
preguntat. Per mi que es comencen a notar els problemes d'alliberar
obligatòriament en data fixa i no quan tot "estigui a punt".

(Malgrat tot, el sistema d'alliberar en data fixa també té els seus
avantatges, però això és un altre tema).

encara que l'Àlex Muntada sempre ens recorda que "si l'usuari vol estabilitat
que es quedi amb una LTS", la realitat és que la mateixa Canonical crea grans
expectatives en cada nova versió i no fa la mateixa difusió del missatge de
prudència a l'hora d'actualitzar a una versió no-LTS (és del tot lògic, forma
part de l'estratègia de marquèting de tota empresa informàtica). La
conseqüència d'això és que la majoria de la gent té ganes de provar-la i cau
de quatre potes en els errors en l'alliberament.

Però a més d'això, és cert que segons la meva opinió i impressions la Gutsy ha
tingut un alliberament força dolent. El de la Feisty va anar molt més fi.

> Es raonable, pels que no en sabem gens, o pels que intentem que es
> passin a linux, retornar a la feisty?.

Si ja has fet el canvi, retornar a la feisty és també un maldecap, perquè
probablement el millor per un usuari no expert sigui reinstal·lar el sistema.
Jo de tu m'esperaria i aniria actualitzant sovint, perquè els problemes es
van corregint amb cada actualització.

Per aquells usuaris que encara no han fet el canvi, potser el consell que jo
els donaria és esperar algunes setmanes per tal de donar temps a que tots els
errors inicials de la versió es corregeixin. Aleshores possiblement el pas a
Gutsy no tingui tants problemes.

Orestes.