[Ubuntucat-info] Un "post" interessant per als Gnomeros

Orestes Mas orestes a tsc.upc.edu
dic jun 18 14:16:19 CEST 2008

El Tuesday 17 June 2008 21:19:30 Cubells va escriure:
> [...]
> projecte GTk
> (http://federkiel.wordpress.com/2008/03/12/gtk-30-getting-serious/),
> però la veritat és que ni molt menys gnome està mort ni decadent.
>
> L'estat d'apatia del gnome ve precedida de explosió del kd4. No es pot
> negar que kd4 és una passada, encara que no em passaré mai :-DD
> Jo crec que degut a això, al kd4, el gnome sembla haver-se quedat parat,
> però és solament una impressió perquè gnome _sempre ha sigut igual_ des
> de fa segles, però no per això ha estat un projecte que ha deixat de

Jo en cap moment penso que s'hagin de comparar els dos projectes a aquest
nivell, i molt menys ara. És evident que si el KDE acaba de fer un canvi en
profunditat, qualsevol cosa que s'hi compari semblarà estancada.

Potser la cosa té a veure més amb un altre post que vaig llegir fa temps, on
es criticava el sistema de "releases" cada 6 mesos (que, per cert, el KDE
acaba d'adoptar per al kde4). Amb aquest paradigma, resulta que després
d'una "release" hi ha un cert període de relax (perfectament comprensible)
d'un més aprox, llavors hi ha 3 o 4 mesos d'implementació de noves
característiques i al capdavall es congela el codi per depurar-lo durant un
mes o així, i finalment s'allibera la nova versió. En tot el procés el
període per implementar noves característiques és, com he dit, d'uns 3 mesos,
i això és totalment insuficient per fer cap canvi radical en la plataforma.

Total, que els canvis radicals s'han de fer en paral·lel, però això porta un
munt de temps (al KDE li ha portat 2 anys per alliberar una primera cosa amb
moltes mancances), temps que s'ha de treure d'alguna banda...

No sé, tot plegat és una qüestió força interessant i que entronca amb la tesi
doctoral del Martin Michlmayr (ex-líder de Debian), sobre "time-based
releases".

Per això en el fons he obert aquest fil, per cridar l'atenció sobre aquestes
qüestions (que afecta tot el programari lliure en general), tot i que ja
sabia que el Carles en diria alguna de les seves :-)

Orestes