[Ubuntucat-info] [OFF TOPIC] Recuperació dades partició fat16 semi difunta

Orestes Mas orestes a tsc.upc.edu
dll mar 3 17:33:23 CET 2008

El Monday 03 March 2008 16:22:12 Josep Sànchez va escriure:
> Doncs això, que tinc un ordinador on hi ha una partició FAT16 moribunda (i,
> evidentment, el que hi ha dins importa), i no sé si coneixeu alguna eina
> (linux, clar) per accedir directament a les dades. Ja he provat a muntar la
> partició des d'el live-cd i bàsicament s'hi veu merda (caràcters
> autènticament irreconeixibles) a la qual no es pot accedir donat que són
> caràcters no ascii. No sé si serà un mal físic del disc, o que realment les
> dades són brossa. El que no crec és que realment tot el contingut s'hagi
> [...]

No voldria llençar una galleda d'aigua freda damunt teu, però si una còpia
feta amb el dd conté brossa, i és força clar que els sectors llegits no
estaven danyats, això pot indicar un mal funcionament dels circuits de
lectura de dades. I això no i ha qui ho arregli (en plan amateur, s'entén),
excepte si trobes un HD igualet en bon estat i intercanvies temporalment les
plaques de circuit imprès.

D'altra banda si les dades són realment importants i hi ha algú disposat a
pagar força diners per elles, hi ha empreses que es dediquen a això i ho fan
a base d'extreure els plats del disc en una càmara blanca i llegir-ne les
dades amb l'ajut d'uns capçals externs ultraprecisos. Crec que a escòcia hi
havia una empresa d'aquestes, si t'interessa ja ho miraré, sempre que abans
prometis abjurar del Gnome, clar. S'han d'aconseguir conversions a qualsevol
preu.

Orestes.