[Ubuntucat-info] wifi

Ivà iva.burgos a ubuntu.cat
dic mar 12 18:24:22 CET 2008

En/na Marc ha escrit:
> Pel que jo se del WDS, això no serveix per repetir el senyal, sino per
> compartir l'autenticació de clients entre diferents APs i així poder fer
> roaming, per lo que encara necessitaries la radio original, una per
> rebre i un altre per emetre.

WDS no és un repetidor de senyal, efectivament, però serveix per
expandir una xarxa wireless sense necessitat de cablejar.

Jo ho he fet anar a casa només amb 2 routers (un d'ells el que està
connectat a l'ADSL) i donava cobertura a 3 plantes. Els routers són els
3com que dona ya.com, no són res d'especial, i la cosa anava bé tenint
en compte que té certes limitacions de velocitat, claus WAP, i
segurament alguna més que em deixo.

Segurament hagués anat millor amb un repetidor de senyal, però com que
no el tenia i en canvi tenia routers, és el que vaig muntar. Si en Joan
Carles té un altre router wifi de sobres és una possible solució al que
demanava.

Ivà.