[Ubuntucat-info] Servidor de correu postfix i gmail

Alex Muntada alexm a alexm.org
dll mar 17 19:55:16 CET 2008

* Terra 1 <torrecollons a terra.es>:

> [...] he fet la prova que m'ha dit l'Alex i tots tres tenen el mateix
> problema de MX,

Efectivament:

$ dig +short imatge.com mx
100 mx.e.telefonica.net.
$ host mx.e.telefonica.net
mx.e.telefonica.net has address 213.4.134.29
$ host 213.4.134.29
Host 29.134.4.213.in-addr.arpa not found: 3(NXDOMAIN)

Sobre si això pot donar problemes o no depèn de si s'utilitza
el mateix servidor per enviar que per rebre. Els problemes
amb les IP inverses no definides a DNS afecten als servidors
de correu de sortida, no als d'entrada. En aquest cas, és molt
possible que siguin servidors diferents, atès el volum de clients
que deuen tenir, però això només es pot veure a les capçaleres
de correu.

> de fet nosaltres tenim correus acabats en *imatge.com* i en
> *servicasanova.com* però el nom de les comptes es
> *correuX a servicasanova.e.telefonica.net, *no se si això et
> pot donar alguna pista a tu o a l'Alex.

Això és normal. El nom d'usuari per llegir o enviar correu no té
perquè coincidir amb l'adreça de correu, tot i que si coincideix
és tot més amigable, és clar.

--
Alex Muntada <alexm a alexm.org>
http://alexm.org/