[Ubuntucat-info] wifi

Ramon Amblàs llistes a amblas.com
diu mar 23 19:15:44 CET 2008

En/na Joan Carles ha escrit:
> Hola!
>
> En/na Jordi Funollet ha escrit:

> Espere haver-te entés. Jo entenia com estructura, a la configuració
> interna del router que permet afegir un tipus determinat d'antena.
> Veig que no cal mirar això, oi?, sino que parles del que porta
> l'antena internament.
> Miraré com puc desmontar-la per afegir una de nova.

Les antenes poden ser directives [1], sectorials [2] i omnidireccionals
[3] segons la forma d'estendre la senyal.

[1] Solen obrir molt poc, entre 5 i 10 graus. En quan a la forma poden
ser patch, grid, yagi, parabòliques, etc
Pots fer servir parabòliques de TV de 80 o 120 cms posant-hi un feeder
de 2.4 o 5 GHz, depent de la frequència que facis servir (es divertit
veure una parabòlica de tele enfocant cap al terra). :-)
Son adequades per fer un enllaç punt a punt.

[2] Entre 90º i 120º.
Serveixen per donar cobertura al clients, es coloca a un router que faci
d'AP.

[3] Donen cobetura a 360º.
No son gaire aconsellables perque embrutes massa tot el voltant.

A part hi ha el guany de l'antena, com més guany (dBi) més s'amplifica
la senyal i no has de posar tanta potència (mW) a la ràdio.
Convé ajustar al mínim la potència, com més canya li fotis més soroll
generaràs i a la llarga hi perdreu tots els que que ocupeu l'espai
radioelectric de la zona.

Cada antena és per segons l'us que li vulguis donar.

A http://guifi.net hi pots trobar força informació sobre això ;-)

Salut i xarxa !