[Ubuntucat-info] Editor d'arxius de video .mov

Orestes Mas orestes a tsc.upc.edu
dij mar 27 10:51:20 CET 2008

A Dimecres 26 Març 2008 20:28, Oleguer va escriure:
> Hola ubuntaires
>
> He estat revisant alguns missatges antics d'aquesta llista referents a
> edició de video i no he trobat cap referència a la edició d'arxius .mov,
> o sigui que espero algú em pugui ajudar.
>
> Només vull saber si hi ha algun programa que em permeti editar
> directament arxius .mov (que són els que desa la meva càmera de
> fotos/video), o si més no, un convertidor d'arxius a algun format
> fàcilment editable.
>
> M'he instal·lat el kino i el Pitivi i ni me'ls obre.
>
> De moment només els puc veure amb el VLC i no he trobat cap opció
> [...]

Si els pots veure amb el VLC (o equivalentment amb l'mplayer), sempre els pots
transcodificar:

vlc
arxiu_origen.mov --sout '#transcode{vcodec=XXX,vb=YYY,acodec=WWW,ab=ZZZ}:std{access=file,mux=MMM,dst=fitxer_sortida.extensio}'

on:
XXX
WWW
MMM

és algun dels identificadors que trobaràs al document
http://wiki.videolan.org/Codec, a l'apartat "Video Codecs", "Audio Codecs"
i "Muxers" respectivament, i

YYY
ZZZ

és la taxa de kbits/segon dels fluxes de vídeo i àudio respectivament. Com més
baixa, menys qualitat. Valors típics per qualitat mitja: vb=800, ab=128

Cal que tinguis en compte que no totes les combinacions de còdecs i muxers són
possibles, però en el cas d'escriure el resultat a un fitxer la cosa és
bastant flexible. Fent unes quantes proves podràs trobar allò que més et
convingui.

Orestes.